De Toyota kernwaarden
De vijf kernwaarden vertegenwoordigen de overtuigingen en waarden die door iedereen binnen de Toyota Groep worden gedeeld.
De vijf kernwaarden vertegenwoordigen de overtuigingen en waarden die door iedereen binnen de Toyota Groep worden gedeeld.
Van alle medewerkers op elk niveau van het Toyota-team wordt verwacht dat zij deze waarden in hun dagelijkse werk en in hun relaties met anderen in acht nemen en uitdragen. Bekijk hier de vijf kernwaarden in de ogen van de medewerkers.
Genchi Genbutsu is Japans voor “teruggaan naar de bron om de waarheden te vinden die nodig zijn om correcte beslissingen te nemen, om consensus en doelstellingen te bereiken.”
Als servicemonteur bij Toyota werk je aan verschillende soorten heftrucks van groot tot klein en van handbediend tot volledig automatisch. Bij Toyota hebben we 5 kernwaarden en een daarvan is Genchi Genbutsu, oftewel terug naar de bron. Dit betekent voor mij als servicemonteur het traceren van problemen en achterhalen waardoor deze ontstaan. Je gaat op zoek naar een oplossing waarmee de klant geholpen wordt. Tevens draag je zorg voor het ontzorgen van de klant door hem bij te staan en oplossingen te zoeken voor het interne transport in de breedste zin van het woord. Kortom een functie waar je voldoende uitdagingen in zult vinden en waarin je continu blijft leren.
Als servicemonteur bij Toyota traceer je problemen en bied je oplossingen
Genchi Genbutsu volgens Matty van Geel – Senior servicemonteur
Een van de kernwaarden van Toyota is Kaizen: continu verbeteren. Op Sales Support onderzoeken we problemen en analyseren we feiten om samen te bepalen welke verbeteringen het meest nodig zijn. In mijn rol als teamleider zorg ik ervoor dat we verbeteringen gezamenlijk oppakken, bijvoorbeeld tijdens brainstormsessies of dagstarts. Zo blijft ‘continu verbeteren’ centraal staan op onze afdeling, en betrekken we iedereen actief bij nieuwe ideeën en verbeteringen.
Continu verbeteren doen we samen
Kaizen volgens Annet Verbocht – Teamleider key- en national account support
Kaizen betekent “het streven naar permanente verbetering. Omdat geen proces ooit perfect genoemd kan worden, is er altijd ruimte voor verbetering.”
Bij Toyota houden wij er een visie voor de lange termijn op na en streven wij ernaar alle uitdagingen aan te gaan met de moed en de creativiteit die nodig zijn om onze visie werkelijkheid te laten worden.
Toen ik 11 jaar geleden bij Toyota Material Handling kwam werken als servicemonteur was het voor mij al snel duidelijk dat ik graag wilde doorgroeien. Mijn ambitie was om techniek, service en operationeel werk met elkaar te verbinden. De organisatie heeft mij de kans gegeven om dit samen te voegen in de functie van operationeel accountmanager service. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen. Omdat ik uit de technische hoek kwam, was dit voor mij dan ook een geweldige uitdaging. Ik krijg de kans om mezelf steeds verder ontwikkelen, elke dag weer. Toyota Material Handling biedt mooie uitdagingen en kansen voor haar medewerkers, maar de eerste stap moet je zelf durven te zetten.
Ik krijg de kans om mezelf steeds verder ontwikkelen, elke dag weer
Challenge volgens Charlie Egberts – Customer operations coördinator
Voor mij betekent teamwork bij Toyota samenwerken met collega’s, interne stakeholders en klanten om klant- en organisatiedoelen te realiseren. Succes bereik je door organisatiebreed te denken en oprechte interesse te tonen in mensen en processen. Vanaf mijn start in 2012 voelde ik de kracht van samenwerking en kennisdeling, iets wat essentieel blijft in mijn rol als Salesmanager. Door diverse teams samen te brengen, zowel binnen Toyota Nederland als internationaal, haal ik nieuwe inzichten en dragen we samen bij aan het organisatiedoel.
Samen werken aan klant- en organisatiedoelen
Teamwork volgens Daan van der Steeg – Rental & Used directeur
Toyota stimuleert de persoonlijke en professionele groei, laat iedereen delen in de kansen voor ontwikkeling en optimaliseert de individuele performance en de team performance.
Toyota respecteert anderen, doet alle mogelijke moeite om anderen te begrijpen, accepteert zijn verantwoordelijkheden en doet zijn best om wederzijds vertrouwen op te bouwen.
Eén van onze kernwaarden is respect. Dit is wat wij binnen onze organisatie naar onze medewerkers toe erg belangrijk vinden. We hebben respect voor elkaar: iedere medewerker is bij ons belangrijk. Ondanks dat wij ruim 400 medewerkers in dienst hebben, kennen wij elkaar, luisteren we naar elkaar en leren we van elkaar. We waarderen onze medewerkers om hun deskundigheid, kwaliteiten en vaardigheden. Daarnaast vinden we het persoonlijke contact erg belangrijk en zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar. We vinden de balans privé-werk erg belangrijk en houden hier rekening mee.
We hebben respect voor elkaar: iedere medewerker is bij ons belangrijk
Respect volgens Dorine Oliedam – HR Manager